Retouren beheren

Retouren ofwel RMA (return merchandise authorization) zijn artikelen die retour zijn gekomen na verzending. Dit kan verschillende redenen hebben zoals: het pakket kon niet worden afgeleverd door de vervoerder, de klant heeft het pakket geweigerd of terug laten sturen, het product is defect of de klant heeft een retourzending aangevraagd via u.

RMA nummer: Dit is een uniek nummer toegewezen aan een door u voor geregistreerde retour. Als het terugsturen van het pakket vooraf wordt gemeld, dient u dit nummer te laten vermelden op het pakket/etiket. Mocht het pakket van te voren niet gemeld zijn, zal het nummer na ontvangst in het magazijn worden toegekend. Let op! Hier zijn extra kosten aan verbonden!

Datum: De datum waarop de retour is aangemeld.

Referentie: Het referentienummer vanuit uw systeem meegegeven.

Klant referentie: De referentie vanuit uw shop meegegeven.

Oorspronkelijk e-nummer: Het ordernummer vanuit e-warehouse.

Status: De status bekend bij het magazijn over de RMA-zending.
De mogelijke statussen zijn:

  • Nieuwe melding: U heeft een nieuwe retourzending aangemeld;
  • Aankomst magazijn: RMA-zending is aangekomen in het magazijn;
  • Verwerkt en retour voorraad: RMA-zending is verwerkt en artikelen zijn terug op voorraad gelegd;
  • Afgewezen en opnieuw verzonden: RMA-zending is afgewezen en opnieuw verzonden;
  • Opnieuw verzonden: RMA-zending is (eventueel met aanpassingen) opnieuw verzonden.
  • Verwerkt en nader onderzoek: RMA-zending is verwerkt maar heeft nader onderzoek nodig. Denk hierbij aan defect of beschadiging.

Reden: Hier staat beschreven wat de reden van retour is.

Track: Door op het logo van het vergrootglas te klikken kunt u de gegevens van deze retourzending inzien.

6